O zajęciach online
Zajęcia i kursy prowadzę wyłącznie online. Dlaczego? Bo to wygodna forma dla obu stron :) Wielu rodziców ma wątpliwości co do skuteczności tej formy, ale gwarantuję, że szybko są rozwiewane :) Zajęcia online są kojarzone ze zdalnym nauczaniem z czasów pandemii. I to właśnie tamten trudny czas dla uczniów i ich rodziców oraz dla nauczycieli poniekąd przyczynił się do modyfikacji formy prywatnych lekcji. Zajęcia rozpoczynają się punktualnie, bez problemu, że uczeń czy nauczyciel nie może dojechać na czas.
Ja zajęcia online prowadzę poprzez dwa kanały komunikacji:
- bezpłatna aplikacja Google Meet z wykorzystaniem tablicy białej na pisaki - uczeń dokładnie widzi wszystko co jest zapisywane i razem ze mną rozwiązuje zadane zadania. Czy ja widzę co uczeń zapisuje? Nie, ale nie muszę tego widzieć, aby wiedzieć jak uczeń rozwiązuje zadanie. Przez całą lekcję mam intensywny kontakt z uczniem. Zadaję dużo pytań, a odpowiedzi ucznia stanowią dla mnie wskazówkę czy prawidłowo analizuje problem. To dla doświadczonego nauczyciela więcej niż sam zapis rozwiązania bez słowa komentarza. Wszystkie błędy, nieścisłości są "prostowane" na bieżąco. Dodatkowo, jako czynny zawodowo nauczyciel, wiem jakie błędy najczęściej popełniają uczniowie, przez co wyłapuję niemal wszystkie, co ułatwia uczniowi zrozumienie matematycznych tajników.
- bezpłatna aplikacja Google Meet z wirtualną tablicą Idroo - uczeń otrzymuje ode mnie link do zajęć, klika i łączy się ze mną na lekcji. Dodatkowo dostaje link do wirtualnej tablicy, po której ja piszę za pomocą tabletu graficznego, a uczeń to widzi w czasie rzeczywistym. Uczeń również może pisać po tej samej tablicy, np. za pomocą myszki lub również tabletu graficznego:) Zapiski z lekcji pozostają do dyspozycji ucznia jeszcze na długo po zakończonej lekcji.
- przynajmniej średniej jakości Internet, laptop, tablet, a nawet zwykły telefon, w zasadzie każdy sprzęt, który posiada mikrofon i kamerę.
Po zajęciach uczniowie otrzymują ode mnie zadania domowe, obowiązkowe do wykonania i odesłania do sprawdzenia. Uczniowie przygotowujący się do egzaminu 8-klasisty dostają ode mnie co około 6 tygodni próbny arkusz egzaminacyjny obowiązkowy do rozwiązania i odesłania do sprawdzenia.
Posiadam doświadczenie w pracy z uczniami z różnymi dysfunkcjami, typu dysleksja, zespół Aspergera oraz innymi specyficznymi trudnościami zgodnie z zaleceniami zawartymi w opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej.